Ето защо колоездачите в София избягват велоалеите

22:57, 31 авг 15 25 787 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Повечето колоездачи избягват новите велоалеи в София и предпочитат алтернативните маршрути. Недоволство от редица проблеми с веломаршрутите в столицата те споделят във форуми и страници по темата в социалната мрежа, показа проверка на София topnovini.bg.

На фона на тази оценка само преди няколко дни от Столичната община съобщиха, че въвеждат система за обществени колела, като идеята е услугата да бъде дадена на концесия. Те подчертаха необходимостта от велосипеди под наем заради ръста на столичаните, които вече избират колелото пред автомобила.

Оказва се обаче, че колоездачите в столицата предпочитат алтернативни маршрути. Те вече разполагат и с интернет страница, създадена специално за тези, които се придвижват с велосипед в града. Една от причините за неодобрението им към велоалеите в София е, че те се изграждат върху пешеходните зони, по които човекът с колело се съобразява с пешеходци, майки с колички, бордюри, трябва да спира и да пренася велосипеда си, например при пресичане на пешеходна пътека.

Не са и малко случаите, в които велоалеята отвежда велосипедиста през подлез. Такива са велоалеята по бул. "Евлоги Георгиев" и връзката на тази велоалея с другата по бул. "България". Същият случай ще е при новото кръстовище на две нива с кръгово движение при "Акад. Иван Гешов" и "България".

Освен това, на фона на десетките велопаркинги и заявката на общината за въвеждането на система за обществени колела, велоалеите в столицата са едва 14 на брой, като общата им дължина е 28 км. Повечето от тях са с дължина 1 или 2 км. и не водят велосипедиста до никъде. След като алеята свърши започва истинското предизвикателство да стигнеш до работа в натоварения софийски трафик.

Според друго обещание на Столичната община до края на годината трябва да бъдат изградени 100 км. велоалеи в София. Ако това не бъде спазено, инвестицията в толкова много паркинги за колела, та и в система за велосипеди под наем, ще бъде абсолютно безсмислена.

Добър и лесно приложим пример София може да заимства от Виена. И двата града са с т. нар. радиална структура, в която "всичко води до центъра". Едно от решенията е да се позволи  двупосочно движение на велосипедисти в еднопосочни улици - мярка, която би отпуши трафика в центъра на София. Друго предложение е въвеждането на ограничение на скоростта в кварталите до 30 км./ч. Така ще има улици, за които ясно се казва, че са приоритетни за велосипедистите .

 

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама