Ердоган заплаши „Хюриет“ заради репортаж за напрежение между правителството и армията

16:50, 28 фев 17 / Свят Сподели в: 25 106 Topnovini Автор: Topnovini
1

Турският президент Реджеп Ердоган заплаши секуларисткия вестник „Хюриет“, че ще „си плати“ за репортаж, съобщаващ за напрежение между правителството и армията, предаде БГНЕС.

В събота прокурори от Истанбул започнаха разследване във връзка с материала, според който армията не е доволна от скорошни действия на властите. Статията посочва седем повода за недоволство, включително и вдигането на забраната жени да носят хиджаб като част от униформата си.

„Нека изясня какво е направено - заглавието, което са използвали, е безочливо“, каза Ердоган от летището в Истанбул, преди да замине на официално посещение в Пакистан. По думите му никой няма право да настройва армията срещу правителството. „Който се опита да ни настрои едни срещу други, ще си плати“, категоричен беше държавният глава.

Той също така посочи, че вече е обсъдил въпроса с командира на Генералния щаб на турската армия ген. Хулуси Акар.

Статията в „Хюриет“ се основава на съобщения от армейски източници и е дело на ръководителката на бюрото на медията в Анкара Ханде Фират. Веднага след излизането й тя беше обвинявана от проправителствени медии в спекулации за преврат. Парадоксално, именно Фират беше журналистката, която изигра ключова роля за справянето с неуспешния опит за преврат в Турция от лятото на 2016 г., когато в своето предаване по Си Ен Ен Тюрк осъществи жива връзка с Ердоган през мобилното приложение FaceTime. Това беше и единственото живо излъчване на президента в нощта на размириците, което той използва, за да призове поддръжниците си да се опълчат на преврата.

По-рано днес армията отхвърли „неоснователната и преднамерена критика“ на „Хюриет“, която представлява „изопачаване“, целящо да навреди на въоръжените сили.

В месеците след опита за военен преврат от 15 юли 2016 г. властите в Анкара затегнаха контрола си върху въоръжените сили. Те проведоха и масови чистки в армията и полицията, целящи да премахнат от редиците им привържениците на проповедника Фетула Гюлен, смятан за основен организатор на преврата.

Вестник „Хюриет“ е част от медийната група „Доган“, която е собственик на телевизиите „Канал D“ и Си Ен Ен Тюрк.

Сподели в:

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани