Фосил на динозавър беше открит в Египет

17:15, 30 яну 18 / Любопитно 25 921 Шрифт:

Учени откриха в оазис в пустинята Сахара в Египет фосил на 10-метров динозавър, живял преди около 80 милиона години, съобщи Reuters, цитирана от БТА.

Динозавърът
Mansourasaurus shahinae тежал около 5,5 т. Той е принадлежал към титанозаврите и като тях е имал рогови плочки в кожата си. Живял е близо до брега на древен океан, който е бил на мястото на Средиземно море. Макар и да е бил много голям, не е можел да се мери с други 30-метрови титанозаври.

Учените от египетския
университет Мансура са намерили части от череп, долна челюст, прешлени от врата и гърба, ребра, преден и заден крайник.

Останките са най-пълните от сухоземно гръбначно животно, намирани в Африка от периода от 30 милиона години до измирането на динозаврите преди 66 милиона години.

Mansourasaurus shahinae е имал повече общо с европейските и азиатските титанозаври, отколкото с тези от Африка и Южна Америка. “Това показва, че някои динозаври са можели да се движат между Северна Африка и Южна Европа в края на мезозоя”, каза палеонтологът Мат Ламана от природонаучния музей "Карнеги" в Питсбърг.