Девет съвета за естествено повишаване на енергията

12:19, 26 яну 19 / Здраве 25 901 Topnovini
1

В днешно време от почти всеки магазин може да си набавите витамини, билки и други, които се рекламират и преодават като т.нар. „енергийни стимуланти“. Някои дори се добавят към безалкохолни наптики и някои храни. Но има малко или никакви научни доказателства, че стимуланти като женшена, гуараната и минералът хром пиколинат действително работят. За щастие има неща, които можете да направите, за да подобрите естествените си енергийни нива.

Контролирайте стреса. Емоциите, предизвикани от стреса, консумират огромни количества енергия. Разговорът с приятел или роднина, присъединяване към група за подкрепа или среща с психотерапевт може да помогне за разсейване на стреса. Релаксационните терапии като медитация, самохипноза, йога и тай-чи са също ефективни инструменти за намаляване на стреса.

Облекчете товара си. Една от основните причини за отпадналост е преумората. Преумората може да бъде причинена от професионални, семейни и социални задължения. Опитайте се да рационализирате списъка си с дейности, които трябва да направите. Задайте приоритетите си по отношение на най-важните задачи. Редуцирайте по-малковажните. Помислете да поискате допълнителна помощ на работното място, ако е необходимо.

Физически упражнения. Упражненията са гаранция за здрав сън. Те също така дават на клетките повече енергия за изгаряне и увеличават циркулацията на кислород. А упражненията причиняват на тялото да отделя адреналин и ж, хормони на стреса, които дори в скромни количества могат да ви накарат да се почувствате под напрежение.

Избягвайте пушенето. Знаете, че пушенето застрашава вашето здраве. Но може да не знаете, че пушенето всъщност "изсмуква" вашата енергия, като причинява безсъние. Никотинът в тютюна е стимулант, така че ускорява сърдечната честота, повишава кръвното налягане и стимулира мозъчната активност, свързана с будността, което затруднява заспиването. И щом веднъж заспите, пристрастяващата сила може да се задейства и да се събудите от "никотинов глад".

Избягвайте да спите през деня. Легнете си след полунощ и спете само няколко часа. Ако чувствате, че сте спали добре през този четиричасов или шестчасов период, добавете още 15-30 минути сън следващата нощ.

Хранете се често, но в малки количества. По-добре е да се ядат малки количества храна и закуски на всеки няколко часа, отколкото на три големи хранения на ден. Този подход може да намали усещането ви за умора, защото мозъкът ви се нуждае от постоянни доставки на хранителни вещества.

Използвайте кофеина в своя полза. Кофеинът помага за повишаване на бдителността, така че с чаша кафе може да се изостри ума ви. Но за да получите енергизиращия ефект на кофеина, трябва да го използвате разумно. Той може да предизвика безсъние, особено когато се консумира в големи количества или след 14:00 часа.

Ограничете алкохола. Един от "най-добрите" изтощители е алкохолът и особено при консумация през деня. Седативният ефект на алкохола е особено силен по обяд. По същия начин избягвайте коктейли след 17:00 часа, ако искате да имате енергия вечер. Ако ще пиете, направете го в умерено количество във време, когато нямате нищо против да намалите енергията си.

Пийте вода. Какво е единственото хранително вещество, за което е доказано, че подобрява производителността за всички, с изключение на най-взискателните дейности за издръжливост? Това не е някаква скъпа спортна напитка. Това е вода. Ако на тялото ви липсват течности, един от първите признаци е чувството на умора.

 

Ключови думи

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани

Анкета

Кой кандидат за кмет е с по-големи шансове на изборите в София?

Всички анкети

Моля, изберете един от посочените отговори

Резултати 10 гласа

Гласуването за дадена анкета е възможно веднъж на всеки 24 часа.