Дават шест месеца гратисен период на аптеките да внедрят нова наредба на ЕС

18:30, 05 фев 19 25 945 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Министерството на здравеопазването дава гратисен период от 6 месеца на аптеките за въвеждане на европейската директива за верификация на лекарствата.

Нова европейска наредба за лекарствата влиза в сила от 9 февруари. Предвижда се върху опаковките на лекарствата по лекарско предписание да има уникален индентификационен код. Целта е защита на пациентите от фалшиви медикаменти. Заради новите изисквания аптеките трябва да направят допълнителни инвестиции. По тази причина фармацевти обявиха, че излизат на протест и изпратиха протестно писмо до министерството.

„Нищо страшно и драматично няма да се случи от 10 февруари. Ще има плавен старт на новата наредба. Министерството на здравеопазването дава гратисен период от 6 месеца на аптеките, за да внедрят новия софтуер”, обяви ресорният министър Кирил Ананиев на брифинг. Според него в страната едва десетина аптеки са заявили готовност за ефективни протести срещу промените в сектора.

Здравният министър увери, че няма да бъдат затваряни или санкционирани аптеките. Нито един пациент също няма да остане без медикаменти.

„В България има 3600 аптеки, от тях 2400 работят с НЗОК, имат необходимия софтуер за връзка с НЗОК. За новите изисквания трябва да осигурят един четец между 180 -200 лева и още за свързване на системата 50 лева. Не е такъв тежък товарът”, смята здравният министър.

„Не мога да си представя, че аптеките, които нямат договор с НЗОК нямат интернет, компютър и работят в първобитни условия. Все пак, ако има такива, за да отговорят на всички изисквания, ще са нужни инвестиции не повече от 1500 лева“, заяви Ананиев.

Председателят на Българския фармацевтичен съюз проф. Илко Гетов е убеден, че няма да се стига до затваряне на аптеки в знак на протест. Здравният министър допълни, че с протестиращите аптеки, колкото и малко да са те, диалогът продължава.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама