Ново изследване ще мери поведението на тираджиите и автобусните шофьори

13:40, 21 май 19 25 1146 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Индекс ще оценява доколко са рискови шофьорите на тирове и водачите на автобуси. Методиката е заимствана от Швейцария, съобщи на пресконференция Яна Спасова от изследователската агенция „Експлика“, която за втора година прави допитването за шофьорското поведение на пътя, предаде БГНЕС.

Според проучването в България има 2,4 млн. активни водачи, които годишно шофират над 2000 км. Резултатите показват, че 96% от тях допускат неволни грешки.

Това са хора, чиито реакции трябва да бъдат анализирани и разработвани мерки за намаляването на пътните инциденти“, заяви още Спасова.

Експертите на агенцията са адаптирали за българските условия въпросник на професор за човешко поведение от манчестърски университет.

Проучването е попълнено от над 2000 души за няколко дни, след старта на въпросника. През миналата година са отговорили с онлайн теста близо 46 000 души. Всеки от тях прави самооценка на 50 рискови ситуации като дава оценка от 1 до 5 в зависимост от това дали се е случила през последната година. Скала от 0 до 100 процента показва колко рисков е водачът.

Според миналогодишните резултати на националния индекс 89,6% казват, че българинът шофира безопасно. „Българинът е изключително критичен към останалите”, смятат експертите.

Резултатите от въпросника са изключително полезни. Част от предоставените данни влязоха в обучението на проверяващите шофьорските изпити, заяви зам.-министърът на транспорта Ангел Попов.

Много важна тема, по която трябва да се работи и занапред е умората на шофьорите. Много се надяваме, това което ни предоставите като информация, да работим за намаляването на пътния травматизъм“, заяви още заместник-министърът.

Попов предлага съвместната инициатива с пътния бранш и експертите заедно да разширят мерките със старта на нова кампания бранша „Не си мълчи“.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама