Разследват причината за попадналия български самолет в силна турбуленция

08:20, 18 юни 19 / Общество 25 270 Topnovini
1

Лоша кординация между ръководител полети и екипажа е най-вероятната причина за силната турбуленция на полет между Прищина и Базел. Според авиоексперти пилотите могат да прогнозират подобни явления, но трябва да получават навременна и актуална информация, за да планират заобикаляне на облака или отмяна на мрашрута. Собственикът на авиокомпанията призна пред Ноа телевизия, че има пострадали хора.

10 души са ранени, след като български самолет попадна в силна турбуленция

„В случая екипажът ми е действал така, както трябва да се действа. Турбуленция има дори в чисто и ясно време”, заяви Валтер Колев - собственикът на самолета, който в понеделник претърпя инцидент.

„Има една жена с ударена вежда и един човек, който се е оплакал, че го боли вратът. Моят командир, който е там, лично е минал през всички пътници и се е уверил, че всички, освен тези двамата са здрави, но все пак е извикал медицински екип”, каза още той.

Откачени седалки няма, такова нещо в авиацията няма. Тази ситуация ми се е случвала десетки пъти. Имало е паднала количка. Тя е малка, сгъваема, около 300 гр.”, обясни Колев.

„Попадането в турбуленция е често срещана ситуация при пътуване със самолет, но не толкова често се случва по този начин. Нашите изисквания са много строги – пътникът от излитане до кацане не трябва да усеща нищо, а не да повръща по време на полет”. Това коментира в студиото на „Здравей, България” специалистът по самолетни инциденти Ангел Борисов относно пътниците, които в понеделник бяха ранени в следствие на силна турбуленция.

Зоните, които са с турбуленция не се появяват внезапно. Ръководител въздушно движение следи по трасето самолетите, които са прелитали преди това и уведомява следващите екипажи за налична турбуленция, особено когато говорим за гръмотевична деятелност”, обясни още Ангел Борисов.

По думите му решението за заобикаляне на тези облаци се взима от командира на екипажа с уведомление на ръководител полети, че той се отклонява от трасето. „Това отклонение е различно в зависимост от бурята. Ако имаме локално петно, може да се заобиколи с 10-20 км. Но когато има широк фронт, какъвто най-вероятно имаме в този случай, той може да се отклони и на 100 км”, каза още Борисов.

„В случая синхронът между ръководител полети и екипажа не е осъществен нормално. Възможно е и екипажът да не е получил такава информация, ако преди това не са прелитали по това трасе други самолети”, коментира Ангел Борисов.

Според него е учудващо и откачването на няколко седалки. „Това говори, че при монтажа им те не са фиксирани както трябва. По принцип те би трябвало да са фиксирани така, че откачането им да е невъзможно”, каза Борисов.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани