Андрей Арнаудов: Подготвяме платформа, която да стимулира връщането на българите в родината

09:35, 22 авг 19 / Общество 25 2630 Topnovini
1
2
3
4
5

Петият сезон на риалити формата „Фермата“ тръгва тази есен в телевизионния ефир. Грандиозен концерт на “One Love Tour” се състоя в Струмица.


По тези и други теми екипът на ТОПНОВИНИ потърси продуцента и водещ Андрей Арнаудов, който разкри повече за новия сезон на „Фермата“, както и за бъдещето на кампаниите „One Love Tour” и „Bulgaria Wants You”.

Г-н Арнаудов, петият сезон на култовото риалити „Фермата“ ще стартира на 6 септември в ефира на bTV. Защо избрахте темата на новото издание да бъде именно „Нов свят“?


Това е заглавието на сезона. Всъщност новият свят, който би трябвало да можем да изградим, ще бъде в центъра на сезона. Една от централните теми на сезона ще бъде това, дали можем да изградим един нов свят, където да има по-малко деление между нас и където да успеем да живеем заедно като едно общество. Общество, в което всички да осъзнаваме, че сме един общ организъм и няма как в него аз да съм добре, вие да сте зле, а пък всички заедно да сме щастливи.


И тази година ли ще заложите на традиционния формат на предаването или ще въведете нещо ново?


Предаването има много елементи, заради което е най-обичаното от зрителите в последните години българско риалити. И, разбира се, ние ще запазим и даже ще разширим традициите, битките, целия този екшън, физическите съревнования, уроците по история. Всичко това, което зрителите знаят и обичат, ще бъде част от сезона. Но ще има и много нови елементи. Тази година за първи път ще има две ферми и участниците ще бъдат разделени. Това е основното ново нещо, по което този сезон ще се различава от предишните.


Ще повдигнете ли леко завесата за това, какви участници ще видим в този сезон на „Фермата“?


„Фермата“ е най-популярното предаване в България в последните години и е нормално участниците да се избират от много кандидати. Всяка година желаещите са между 8 000 и 10 000 души – това е реалният брой на хората, които подават документите си за участие. И това ни дава възможност да имаме сериозно сито и да изберем много интересни персонажи - такива, които да пасват за конкретния сезон. И в случая точно така се получи. Но не искам да влизам в подробности, искам да оставя изненади за зрителите в първия брой.

„Фермата“ дава възможност да се включат участници, които не участват в нито едно друго предаване, нетипични за риалити формати персонажи. И това ни прави уникални. Много интересни хора има – както такива, които изповядват по-традиционен и по-консервативен начин на живот, така и много модерни и градски участници. Има всякакви типажи. Отново ще има и емигранти, както всяка година, тъй като „Фермата“ се утвърди като предаване, което е изключително обичано от българите по света. Има хиляди кандидати всяка година и от чужбина. И тази година те отново ще имат няколко представители.


Друга Ваша инициатива, която се провежда за поредна година, е турнето "One Love Tour". Като погледнете назад, успяхте ли да изпълните целите и желанията, с които стартирахте събитието преди три години?


“One Love Tour” е една голяма наша мечта, която да даде възможност на хората от България и Северна Македония да изградят нови мостове помежду си като най-близките хора на Балканите. Хиляди хора идват на нашите концерти и в двете държави. И мога да кажа, че третото издание на фестивала върви още по-добре от второто. Така че надграждаме всяка година. Току-що мина концертът ни в Струмица. Предстои в края на тази седмица концерт в Крива паланка в Северна Македония. На 7 септември ще продължим в Бургас, на 14 септември във Варна, на 21 септември сме в столицата на Северна Македония – Скопие, и на 5 октомври сме в Стара Загора за празника на града. Много радост ни носи, колкото и да е трудно осъществяването на един такъв голям комерсиален фестивал. Той е много скъп и е изключително трудно, когато става дума за свободен вход. Но ние даваме всичко от себе си, успяваме да убедим и общините и спонсорите ни, че трябва да ни подкрепят. И тук е моментът да благодаря още веднъж на нашите спонсори и на всички, които ни помагат – на „Минстрой Холдинг“, на Министерството на външните работи на България, на всички общини, които са наши партньори, и на много други спонсори.


Защо е важно да успеем да запазим културните връзки между България и Северна Македония?


Важно е да запазим връзките си, защото понякога кръвта говори, както се казва. И не случайно всеки трети българин има корени от Република Северна Македония или от Егейска Македония. И ако не уважаваме контактите си с тази държава, в крайна сметка не уважаваме собственото си минало. Някои от най-великите български възрожденци, политици, хора на духа са от Вардарска или Егейска Македония.


Организирате и кампанията „Направи го сега“, която се провежда вече от три години. С какво най-много се гордеете, че успяхте да постигнете за цялото това време?


Първо, да кажем, че кампанията „Направи го сега“, която развиваме вече три години, на практика покрива само 50% от демографския проблем, който искаме да засегнем – тя стимулира раждаемостта. Другите 50%, ако не и повече, са емиграцията и милионите българи, които напуснаха страната през последните 30 години. И нашата активност във втората посока ще започне да се развива от тази есен чрез платформата, която подготвяме – Bulgaria Wants You. Taка, че за емиграция тепърва ще си говорим.


А с какво се гордеем? Гордеем се, че направихме темата за раждаемостта наистина популярна през последните години. Гордеем се, че хиляди хора се включиха в първите ѝ две издания през 2017 г. и 2018 г. В тях бяха записани 2 500 деца, 2 000 българчета бяха кръстени, близо 20 000 души се включиха в тези национални кръщенета. Стотици хора пратиха предложения за това какво трябва да се промени в държавата и законодателството, за да се раждат повече деца. В третото издание освен че записваме деца, заченати между март и декември 2019 г., отново приемаме предложения и препоръки какво трябва да се промени в средата, за да се повиши раждаемостта. За първи път ще имаме и 20 пълни пакета с всичко най-необходимо за 20 от децата, записани в нашата кампания. Това са нашите бебешки пакети с всичко – храна, памперси, дрехи, колички, шишета и изобщо всичко необходимо за едно дете от първата година от живота му. За първи път направихме и тази наша първа провокативна външна кампания, която разбуни духовете през лятото. Тя повдигна полемика за това, необходима ли е такава кампания и лична ли е темата за решението кога и колко деца да създадем. Но при всички случаи се направи така, че да се заговори повече по темата и така, че да успяваме все повече да подканваме и бизнеса, и държавата да имат адекватна политика по отношение на раждаемостта.


През този период сте комуникирали с много млади семейства. По ваши наблюдения, какво трябва да се промени в България, за да се раждат повече деца?


Темата винаги има две страни. От една страна са личните неща – живеем в модерно общество и във всички такива модерни западни общества малко по-късно хората вземат решение за създаване на дете. Затова и се фокусирахме тази година върху това хората да знаят какви са рисковете, ако вземат по-късно такова решение. Има такива чисто здравни рискове като репродуктивни проблеми в по-късна възраст. Така че модерното общество създава някои затруднения - например фокуса върху кариерата. Това са личните неща. А по отношение на нещата, които идват от бизнеса и от държавата, мисля, че може да се създадат много промени. Според нас бизнесът трябва да дава възможности за по-гъвкаво работно време за родителите. Трябва да има и от страна на бизнеса, и от страна на държавата възможности за подпомагане на младите и на многодетните семейства при ипотечни кредити, данъчни облекчения и др. Според нас трябва да има коренна промяна и в системата за еднократната помощ и детските надбавки. Трябва да има много по-адаптирана среда за деца – и обществена, и в заведения за хранене, и т.н. Много са темите.


Разкажете ни малко повече и за платформата Bulgaria Wants You.


Накратко Bulgaria Wants You ще се опита да предостави конкретни възможности на част от напусналите страната през последните 30 години, както и на част от традиционната диаспора в Молдова, Украйна, Сърбия и Северна Македония да се върне в България и да се развива и да живее тук. И тук да отгледа своите деца. Това е много дълъг път, но вярваме, че бизнесът вече узря да направи много повече за хората, които са готови да се върнат от емиграцията, и традиционната диаспора. И вярвам, че с подкрепата на общините и държавната власт “Bulgaria Wants You” ще се превърне в един много голям инструмент за подпомагане на решението на демографските проблеми. И аз страшно много вярвам в този проект. Той реално ще стартира след няколко месеца, платформата вече се изработва. И представяме цяла есен пред бизнеса, държавните институции и общините нашия проект.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани