Осем милиона е лимитът на партиите за агитация на местния вот

22:30, 28 авг 19 / ИЗБОРИ 2019 25 2755 Topnovini
1

До 8 млн. лв. общо ще могат да похарчат партиите и коалициите за агитация по време на кампанията за местните избори на 27 октомври.

Това става ясно от решение на ЦИК.

Партиите, коалициите, местните коалиции и независимите кандидати могат да финансират кампанията си със собствени средства, пари на кандидатите и дарения, пише "24 часа".

За местния вот държавата не предоставя медийни пакети.

Според приетите от ЦИК правила кампанията за един кандидат за общински съветник не може да струва повече от 5000 лв.

Лимитите за кметове на общини, на райони и на кметства пък зависят от големината на населеното място и варират от 25 000 до 1 млн. лв. Между 20 000 и 60 хил. лв. пък трябва да излезе агитацията за кандидатите за районни кметове на София, Пловдив и Варна. Борещите се за кмет на най-малките кметства (до 1000 жители) имат право на скромните 2000 лв., а тези на най-големите (над 3000 жители) - до 10 000.

За първи път на тези избори ще важат новите правила, според които и фирми може да даряват партиите. Но са забранени анонимни дарения, средства от юридически лица и еднолични търговци с просрочени публични задължения, от чужденци, с изключение на граждани на ЕС, които имат избирателни права у нас, от религиозни институции, от чужди правителства или фирми.

Ако общият размер на дарението от едно лице или фирма надхвърли една минимална заплата, и дарителят, и кандидатът представят декларация за произхода на парите.

Всички суми над 1000 лв. се превеждат само по банков път, а Сметната палата прави проверка за съответствие между размера на дарението и доходите на лицето за периода от предходните местни избори до момента. Тя има право да изиска данни от НАП и други институции.

Кампанията стартира на 27 септември.

и приключва в 24 ч на 25 октомври. Агитацията е разрешена само на български език. Отново на никаква регулация няма да подлежат социалните мрежи като фейсбук, туитър и личните блогове. Забранено е провеждането на агитация в обществения транспорт, публикуването на анонимни материали, използването на герба и пр. 7 дни след балотажа партиите трябва да са изчистили плакатите.

 

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани