Контрера пред ТОПНОВИНИ: Амбицията ми е градският транспорт да е по-начесто

15:53, 19 ное 19 / Политика 25 2192 Даяна Дюлгерова
1

Днес общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера оглави транспортната комисия в СОС. Какви са предизвикателствата на председателското място, какви цели и приоритети си поставя Контрера и как ще работи групата му в новия мандат? Вижте отговорите в интервюто му за ТОПНОВИНИ.

Г-н Контрера, днес оглавихте Комисията по транспорт и туризъм в Столичния общински съвет. Това е един от най-динамичните и горещи сектори, изискващи бързи и смели решения. Готов ли сте за поста?

От психологична гледна точка съм готов. Работата в транспортната комисия не ми е непозната. Аз и досега съм внасял доклади и съм работил с комисията в миналия мандат. Проблемите са ясни. Въпросът е да се намери политическа воля да предложим и реализираме решения в наземния транспорт – автобуси, тролеи и трамваи. Има какво да се желае като подредба в града и заедно с другите колеги ще успеем да стигнем до консенсус по доста въпроси.

Какви цели си поставяте и какви ще бъдат вашите приоритети като председател на комисията?

Без да ги степенувам по важност – за мен развитието на програмата за модернизацията на наземния транспорт трябва да продължи с изключително бързи темпове. Според мен трябва да се върви към газификация на автобусния транспорт. Електробусите са доста скъпи, но бъдещето е в тях. Отделно смятам, че за трамвайния и автобусния транспорт трябва да се подобри обслужването на пътниците. Имаме да решаваме важни социални въпроси с водачите в градския транспорт – кадровият недостиг. Освен заплащането трябва да се помисли и в посока социална програма, за да можем да привличаме хора, които да работят в обществения транспорт. Нашата амбиция в общинския съвет е за намаляване на интервалите за движение на наземния транспорт, което означава, че ще ни трябват повече превозни средства и повече водачи.

Като общински съветник се преборихте за еко автобуси за крайните квартали „Кремиковци“ и „Нови Искър“. Продължавате ли с отстояването на тази кауза?

Аз мисля, че накрая на мандата целият общински съвет може да си поставим за цел всички превозни средства на обществения транспорт да бъдат стандарт Евро 6. Това е амбициозна, но напълно изпълнима задача. Сериозно внимание трябва да отделим на идеята за довеждащ транспорт – осъществяващ връзката между метростанциите и кварталите. Има нужда от него, за да може да се увеличи обхватът на пътникопотока. Така ще стимулираме столичани да използват обществения транспорт вместо личните автомобили. Смятам, че заедно с комисията по обществен ред и сигурност, кмета и СДВР сериозно трябва да поработим за въвеждането на базов ред по отношения на автомобилния трафик. Социалните мрежи са пълни с кадри с неправилно паркирани автомобили, които пречат на всички останали участници в движението.

Смятам, че през този мандат можем да отделим средства и да съсредоточим усилията в изграждането на обществени паркинги, за да приберем автомобилите от пътните платна и тротоарите. Така ще отпушим трафика и ще направим услугите - почистване и сметоизвозване на улиците, напълно изпълними. Миенето също е неефективно заради паркираните автомобили.

Транспортът е един от факторите, които определят качеството на атмосферния въздух. Какво ще направите за подобряване на въздуха?

Инвестициите в екологичния градски транспорт са сериозна крачка към чистотата на атмосферния въздух. Ние трябва да решим въпроса с модернизацията на автопарка, защото и в момента по някои линии се движат стари дизелови автобуси. Това трябва да бъде прекратено. Социалният въпрос с липсата на водачи не трябва да бъде подценяван. Дори и да купим нови автобуси, то все пак трябва да има кой да ги управлява. Ще разглеждаме и идеята за автоматизация на системите за управление на трафика – умните светофари и видеокамерите.

От транспорта и туризма зависи и достъпът на софиянци до Витоша. Какво ще направите, за да подобрите условията за туризъм в планината?

Има много оплаквания, че автобусите са малко и на големи интервали. Смятам, че трябва да работим в тази посока.

Борислав Иванов от „Атака“ се присъедини вече към вашата група в СОС. Поканихте ли Волен Сидеров?

Имахме няколко разговора с г-н Борислав Иванов и г-н Волен Сидеров и стигнахме до заключението, че е добре да бъде продължена работата на групата „Патриоти за София“. В миналия мандат имахме такава група и тя работи доста активно в редица въпроси. Сидеров също изрази становище, че е добре да има патриотична група в Общинския съвет. Самият той не желае да се обвързва с никакви групи, за да има свобода на поставяне на въпросите, които счита за ключови за града. Ние уважаваме неговото решение.

Как оценявате разпределението на председателите в новия СОС, ГЕРБ и СДС оглавиха почти всички комисии?

„Патриоти за София“ има две председателски места – комисията по транспорт и комисията по обществен ред и сигурност. Останалите две групи – социалистите и „Демократична България“ обявиха, че ще бъдат в опозиция. Едва ли бихме могли да разсъждаваме те да бъдат председатели, защото биха бламирали работата на кмета.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани