Красимир Вълчев: Променяме учебните програми към функционалност

08:45, 04 дек 19 25 2351 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

"Променяме учебните програми към функционалност. Това не означава, че децата не могат да четат и да пишат. Системата ни е настроена да дава повече знания, но липсва функционалността", обясни просветния министър Красимир Вълчев по Нова телевизия по повод на изследването на PISA, която обяви децата в България за функционално неграмотни.

„При PISA всички страни констатират проблем с комуникативните умения, децата четат от екрани, предимно кратки текстове. Имаме още по-голям проблем с мотивиране на учениците за четене", отбеляза Вълчев.

Спад в резултатите на българските ученици във всички области

"Ще се опитаме да направим промяна. От 2000 година резултатите са стабилни, но всичко се базира на старите програми", допълни той. Заради това няма основания за безпокойство.

"В дългосрочен план нямаме влошаване на оценките на учениците от 2000 г. Имаме стабилни резултати. Нормални са статистическите колебания. Може би само по природни науки не можем да обясним със статистическата грешка, но не трябва да драматизираме отрицателната разлика. Трябва да гледаме в дългосрочен период, а и това са ученици, изпитвани по старите програми", коментира Вълчев.

"От 2016 година започнахме да променяме учебните програми. Обратната ни връзка показва, че учителите по математика нямат време да показват функционалността. Заради това ще намалим обема. Най-важното е да е интересно за децата. И работим по този въпрос", допълни министърът.

Красимир Вълчев: Романът ''Под игото'' не трябва да бъде променян

Според него ролята на учебниците ще става все по-малка. "Задължителна е учебната програма, да - учебникът все още е основното средство, все повече обаче децата ще трябва да ползват електронни ресурси, учителят трябва да ги провокира да търсят и извличат информация", подчерта Вълчев.

Образованието е сложна система, най -важното е да се стимулира интересът за учене, а не е важно да се мине през целия материал, добави министърът.

За скандала с „Под игото” и затова, че над 6 000 архаични думи са заменени с аналози от съвременния българския език, Вълчев заяви: "Под игото" съдържа хубави думи, които е добре децата да научат. Децата трябва да заучават нови думи. Убеден съм, че има по-добри варианти да ги накараме да четат българска литература от този период".

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама