"Барометър": 54,3% от българите са доволни от икономическия климат в страната

11:32, 14 яну 20 25 1220 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

В мнозинството си българите оценяват положително икономическата обстановка в страната, макар че не биха се отказали от увеличение на личните си приходи. Това показва проучване на „Барометър България“ в първите седмици на новата година. Позитивната оценка за развитието на България намира отражение и върху политическите им пристрастия и стабилната подкрепа към управляващата коалиция.

Усилията на управляващите за финансова стабилност в страната явно не остават незабелязани, като 54,3% от респондентите са доволни от икономическия климат и възможности в България. На противоположно мнение са 35,7%, според които икономическата ситуация в България е негативна, а 10% не могат да преценят.

Традиционно при проучвания българите са недоволни от личната си финансова ситуация или смятат, че би могла да бъде и по-добра. И при сегашното ни проучване удовлетворени от собствените си доходи са 34,7%, а 59,7% ги оценяват като недостатъчни. Относително малък е делът на анкетираните, които нямат мнение или им е трудно да преценят позицията си по този въпрос – 5,6%.

 

Електоралните нагласи на анкетираните не търпят значителни промени спрямо последното проучване на „Барометър България“ през декември. В парламента със сигурност попадат четири формации.

Преизчислените данни от заявилите, че ще гласуват показват, че водеща политическа сила остава ГЕРБ с 35,5% подкрепа, следвани на отчетлив интервал от БСП с 28,2%. Третата позиция е оспорвана от ДПС и „Обединени патриоти“ с по 11% одобрение. Евентуалната партия на Слави Трифонов остава под чертата за парламентарна представеност, подкрепена от 3,6% от анкетираните, а Демократична България може да разчита на 3,2%.

Значителен и леко нарастващ в сравнение с месец е делът на негласуващите – 41,9%.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама