Астронавти излязоха в открития Космос, за да поправят уред

21:40, 25 яну 20 / Култура и наука 25 2343 Topnovini
1

Астронавтът на НАСА Андрю Морган и астронавтът на Европейската космическа агенция Лука Пармитано излязоха в открития космос извън борда на Международната космическа станция (МКС) за ремонта на нейния магнитен алфа-спектрометър, предадоха АП и ТАСС.

Астронавтите на МКС останаха без тоалетни

Довършителната ремонтна работа се предава пряко на сайта на НАСА и ще бъде с продължителност около 6,5 часа. Астронавтите ще трябва да тестват монтираната по-рано система за охлаждане на научния прибор.

На 2 декември миналата година те свалиха гайките на осемте тръби на охладителя на алфа-спектрометъра. Към тях те включиха новата система, в която циркулира втечнен въглероден двуокис. След това астронавтите монтираха топлозащитен екран над онази част на апарата, която е ориентирана към Земята.

Русия подготвя първа научна лаборатория на борда на МКС

Магнитният алфа-спектрометър е прибор с маса 7,5 тона на стойност 1,5 милиарда долара. За неговото изработване бяха необходими 14 години. Той беше доставен на МКС на борда на совалката "Индевър" през месец май 2011 година.

В неговото създаване се включиха 56 института от 16 страни. С негова помощ учените се надяват да намерят следи от антиматерия и да изучат състава и енергийния спектър на първичните космически лъчи. По този начин астрофизиците ще изяснят как се е образувала Вселената.

Предполагаше се, че спектрометърът ще работи без сериозни проблеми в продължение на 10-18 години, но някой повреди се появиха на третата година след пускането му в експлоатация. При успешен ремонт на уреда изследванията с него могат да продължат до 2024 година.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Ключови думи