Какви са правата на пътниците при коронавирус?

17:09, 18 мар 20 25 1580 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Европейската комисия представи днес насоки за правата на пътниците в условията на епидемия. Комисията отбелязва, че действащите правила за "извънредни обстоятелства" (форсмажор) не предвиждат степени, следователно се прилагат и в случая с разпространението на COVID-19, съобщи БТА.

КЗП: Не искайте незабавно парите си от туроператорите

За пътуващите със самолет при отмяна или закъснение на полет правилата предвиждат обезщетение, връщане на платената сума за билета или предлагане на пътуване по друг маршрут при първа възможност. Комисията препоръчва на пътниците при отмяна на полет да се предлага възстановяване на платената сума или използване на друг маршрут "по-късно", когато е удобно за пътника.

Когато пътник сам се откаже да пътува, възстановяването на стойността на билета зависи от тарифата, по която е издаден документът за превоз. Дори когато превозвачът предложи ваучер, пътникът запазва правото си да не приеме и да настоява за връщане на платената сума по билета.

До кои страни не можем да изпратим колет

Когато пътник поиска възстановяване на пълната сума по билета или когато избере да пътува друг път според това кога би му било по-удобно, той губи правото да получи от превозвача храна или подслон. Правото се запазва, когато пътникът трябва да изчака премаршрутиране при първа възможност. Задължението на превозвача да осигури храна и подслон за пътниците, които изпълняват съответните изисквания, е безусловно.

Обезщетения не се изплащат, когато полет е бил отменен 14 дни преди датата, за която е бил предвиден, или при настъпването на извънредни обстоятелства.

ЕК допълва, че отмяната на влакове трябва да бъде предварително съобщавана. Когато пътуващите с влак при прекратяване на услугата изявят желание да продължат пътуването, имат правото на обезщетение, равно на 25 на сто от стойността на билета при закъснение от 60 до 119 минути и 50 на сто от стойността - при по-дълго закъснение.

Пътуващите с автобус по редовна линия, които не са били обслужени, имат правото да получат обезщетение, равно на половината от стойността на купения билет. Това право важи само когато превозвачът не даде възможност за премаршрутиране или за връщане на сумата по билета.

Ключови думи

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама