Японски уебсайт показва къде да не купуваш жилище, заради „твърде много” шум

17:25, 19 фев 21 / Свят 25 1120 Шрифт:
Ирина Иванова

Приказливите съседи и децата, които играят на улицата, се превърнаха в мишена на спорен уебсайт в Япония, който посочва квартали, в които нивата на шум са „твърде високи“ за тези, които търсят по-спокоен живот.

Т.нар. карта на „уличното племе” на уебсайта е изпълнена с почти 6000 „горещи точки“, обозначаващи райони, които трябва да се избягват, тъй като в тях има „твърде много” шумотевица.

Какво е да си съсед на звезда?

Идеята на сайта предизвиква широк обществен отзвук и критики, но и привлича много привърженици в страната, в която дори препълнените влакове често са „оазиси на тишината”, пише „The Guardian”, цитиран от bTV. 

Снимка: CanStockPhoto

Натискането върху „горещите точки“ на картата разкрива естеството на неудобствата - от деца, които „играят шумно с топка“ до възрастни, които участват в дълги разговори пред жилищните сгради.

Пазарът на жилища започва 2021 г. сякаш няма епидемия

„Децата от началното училище до нас вдигат много шум и създават проблеми на хората, живеещи наблизо“, гласи съобщение на потребител в сайта, докато друг се оплаква, че трябва да внимава за играещи на улицата деца, докато шофира в квартала.

По-големите ученици не са единствената проблемна група. Картата съдържа информация и сигнали за постоянно ревящи бебета и деца от детските градини, които крещят вечер или през уикендите.

Снимка: CanStockPhoto

Създателят на платформата е остро критикуван и обвинен в подбуждане на нетърпимост към деца, които просто се забавляват.

Разрастващият се скандал се случва на фона на демографската криза в Япония, която се нуждае от повече млади хора, за да може икономиката ѝ да оцелее през следващите десетилетия. Докато някои семейства казват, че уебсайтът им е помогнал да изберат къде да живеят, други се смущават от информацията и коментарите, които откриват на сайта и определят съществуването му като неприемливо.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама