Ефектът Марешки

10:00, 22 фев 21 / Политика 25 5061 Шрифт:
Симеон  Иванов Автор: Симеон Иванов

В последните седмици прави впечатление изключително агресивната реклама на основните аптекарско-петролни бизнеси на Веселин Марешки, с които всъщност рекламира и самия себе си. Дори кратко пътуване по основните пътни артерии на столицата няма как да мине без поне един билборд за бензиностанциите на лидера на „Воля“. В допълнение, по най-гледаните телевизии циркулира същински предизборен клип, макар официално кампанията да не е започнала, в който „българският Навални“ сам се изобразява като честен бизнесмен, посветен на справедливостта.

Марешки се обяви за „българския Навални“

Дали е редно или не подобен клип да бъде излъчван преди началото на предизборната кампания изглежда е излишен въпрос. Марешки вече е бил глобяван от ЦИК през 2019 г. Очевидно с ексклузивна реклама на бизнесите му се заобикаля закона, въпреки че клипът е силно персонифициран, а изборите недалеч. Всичко това поставя друг по-значим въпрос – редно ли е да взимаме сериозно заявката на коалицията между „Воля“ и НФСБ, нашумяла шеговито като коалиция „Неволя“?

Снимка: Facebook/Веселин Марешки

От една страна и двете партии са изчерпани, а лидерите им компрометирани. Дали обаче подобно активно маркетиране не би могло да привлече достатъчно гласове, идващи от по-незаинтересовани от политика граждани, за минимално преминаване на бариерата за влизане в парламента? Тук можем да добавим и вероятно най-популистката идея в последно време – изплащане на неустойка за всеки, който гласува за Марешки и се почувства измамен.

От „политически проститутки“ до „принципно обединение“: Обратът в отношенията между Марешки и Симеонов

Много хора може и да са отписали „Воля“ и НФСБ, но по всичко изглежда, че са готови да инвестират и да се борят докрай, въпреки негативния си имидж. От чисто финансова гледна точка при кампанията на Марешки говорим за значителни средства, имайки предвид локацията на билбордовете и ефирното време в най-популярните телевизии, както и това, че клипът е сравнително дълъг. Не бива да забравяме, че лидерът на „Воля“ е и един от най-богатите българи.

Предстои да видим и дали Марешки ще бъде толкова активен в течениe на цялата кампания или просто се възползва от сегашния момент, в който големите партии и играчи още не са навлезли в официалната предизборна кампания.

За разлика от предишни избори този път кандидатите да преминат бариерата са повече, а от това кои формации ще успеят зависи до голяма степен от потенциала на ГЕРБ да сформира четвърто правителство. Коалицията НФСБ-„Воля“ и ВМРО определено са най-удобните варианти за ГЕРБ.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама