COVID-19 по света: Има връзка между ваксината на „AstraZeneca“ и тромбозите

19:10, 07 апр 21 / COVID-19 25 1281 Шрифт:
Ирина Иванова

Съществува възможна връзка между образуването на съсиреци и ваксината срещу коронавируса на „AstraZeneca“, с това заключение излезе Европейската агенция по лекарствата (ЕМА). 

В становището ѝ се посочва, че подобни случаи са много редки. Оттам уточняват, че тромбози може да се наблюдават до две седмици след поставянето на ваксината, и това следва да бъде взето под внимание от лекарите и от хората, които желаят да се имунизират. Засега ЕМА не може да определи кои са причините, които водят до тромбозите.

Ангелов: „AstraZeneca“ не причинява нищо

Досега повечето от съобщените случаи са настъпили при жени под 60-годишна възраст в рамките на две седмици след ваксинацията. Въз основа на наличните в момента доказателства специфични рискови фактори не са потвърдени, посочват от ЕМА.

Агенцията призовава хората, които имат съмнения за нежелани последици от ваксината, незабавно да се обърнат към лекар. Потвърждава се, че ваксината може да предизвика и инсулт. Оценката се основава на разглеждането на 62 случая, от които 18 са завършили със смърт, предаде bTV. 

Според Агенцията симптомите при случаите на необичайни кръвни съсиреци с ниски тромбоцити са: задух, болка в гърдите, подуване на краката, постоянна коремна болка, неврологични симптоми, като тежко и продължително главоболие или замъглено зрение, малки кръвни петна извън мястото на ваксинация.

Ваксината на „AstraZeneca“ става „Vaxzevria“

Агенцията подчертава, че при тромбози трябва да се действа бързо. Според ЕМА е възможно причината за образуването на съсиреци да се дължи на имунна реакция към ваксината. Оттам са поискали нови проучвания, за да предостави повече информация и да предприеме всички необходими допълнителни действия.

Припомняме, че по-рано ЕМА заяви, че ваксината е безопасна. А днес тя отново напомни, че според нея ползите от препарата са повече от вредите. 

ЕМА: „AstraZeneca“ е безопасна, но може да има връзка със съсиреците

Проучването на ваксината бе направено поради зачестилите съобщения през март за опасни усложнения при хора, получили доза от „АstraZeneca“. В Австрия ваксинирано лице бе диагностицирано с множествена тромбоза и почина десет дни след получаване на първата доза. А друг пациент бе хоспитализиран с белодробна емболия. По-късно подобна информация започна да идва и от други европейски страни. Някои държави от ЕС решиха да преустановят употребата на лекарството като предпазна мярка. Средата на март у нас също бе спряно имунизирането с ваксината на „АstraZeneca“, след като 57-годишна жена почина след поставяне на препарата в Пловдив. Причинно-следствена връзка обаче не бе открита.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама