Почти половината американци вярват, че динозаврите все още обикалят из Земята

19:30, 04 юни 21 / Любопитно 25 2847 Шрифт:
Ирина Иванова Редактор: Ирина Иванова

Кога „Джурасик парк“ премина от блокбъстър в теория на конспирацията? Шокиращо ново проучване показва, че почти половината от американците са убедени, че динозаврите все още съществуват в някои отдалечени краища на света.

Изследователи, анкетирали 2000 възрастни, откриват, че четирима от 10 смятат, че известните праисторически същества са съществували преди 2000 и 10 000 години - вместо между от 66 до 230 милиона години. Всеки пети дори вярва, че популацията на динозаврите е изчезнала едва преди 100 години, разкрива „Стъди Файндс“.

54% също вярват, че всички динозаври са живели само в Африка и Северна Америка - без да знаят, че учените са открили костите им по целия свят. Въпреки че съществуват повече от 1000 различни вида динозаври, типичният възрастен може да назове само четири - като Тиранозавър Рекс е най-разпознаваемият от всички.

Необичаен вид месоядни динозаври са обитавали Австралия

Изследването разкрива още, че 64% от днешните възрастни са били „обсебени“ от динозаврите като деца. 42% от анкетираните, които имат деца под 16 години, повече от осем на всеки 10 (84%) вярват, че са предали любовта си към динозаврите на следващото поколение. Три четвърти от родителите в проучването добавят, че децата им вече са по-склонни да вярват в праисторическите същества, отколкото са били преди. Още 84% от майките и татковците казаха, че децата им сега също са „обсебени“ от динозаврите.

Прародителите на крокодилите са се придвижвали на два крака

Проучването на „One Poll“ също така разкрива, че трима на всеки 10 възрастни вярват, че динозаврите са ходили по Земята едновременно с праисторическите хора - въпреки че между тях има около 65 милиона години. Освен това всеки четвърти смята, че динозаврите са споделяли равнините със съвременните слонове. Въпреки че са по-близо, учените казват, че дори тези гигантски бозайници са пристигнали 10 милиона години след изчезването на динозаврите.

Динозаврите продължават да очароват - все още има толкова много неща, които не знаем за тях“, казва палеонтологът професор Стив Брусате от Университета в Единбург.„Новите открития на поколение млади учени наистина промениха научните възприятия за това какви всъщност са били динозаврите и сега знаем, че те са били умни, активни, динамични животни, по-скоро като птици, отколкото обрасли люспести гущери, както често се изобразяват“, продължава Брусате. За да бъдем напълно честни, динозаврите изобщо никога не са изчезвали истински - птиците са произлезли от динозаври, което ги прави динозаври“, казва още той.

Изследването е поръчано от „Boat Rocker Studios“ за отбелязване на Националния ден на динозаврите на 1 юни и новата детска анимационна поредица „Дино ранчо“ на Disney Junior, пише БГНЕС.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!