Проучване: Всеки пети у нас плащал подкуп за здравни услуги

10:45, 15 юни 21 25 2350 Шрифт:
Василена Йорданова Редактор: Василена Йорданова

Почти 1/3 от жителите на ЕС са разчитали на лични връзки при достъпа до здравеопазване по време на Covid кризата, а около 1/5 от гражданите на Румъния, България, Унгария и Литва са платили подкуп за подобни услуги. Това разкрива проучване, цитирано днес от в. „Гардиън“.

В 27-те страни от ЕС близо 2/3 (62%) от 40 000 анкетирани в проучването на „Трансперънси Интернешънъл“ посочват, че корупцията в правителството им е сериозен проблем, а три четвърти (76%) заявяват, че ситуацията е в стагнация или се влошава, отбелязва още вестникът.

80% от българите ще бъдат засегнати от пандемията

Авторите на доклада „Глобален барометър на корупцията - ЕС“ заявяват, че разкритията са тревожни с оглед на подготовката на общността да отдели милиарди евро за постпандемично възстановяване.

Докладът обрисува и картина на недоволство от топлите отношения между големия бизнес и правителствата, както и висока степен на пряко участие на граждани в корупционни практики с цел достъп до публични услуги, предава БНР.

Най-висок дял на хора, които казват, че са дали подкуп, за да си осигурят услуга в здравеопазването е в Румъния (22%), следвана от България (19%).

По-малко от 20% от жителите на Дания и Финландия смятат корупцията в правителството за голям проблем в страната си. Но над 85% от българите, хърватите, кипърците, италианците, португалците и испанците са на противоположното мнение.

В нито една страна не преобладава мнението, че корупцията намалява. Най-позитивният резултат е в Словакия, където това смятат 39 на сто от жителите.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама