В Англия откриха метеорит, по-стар от Земята

19:20, 21 юли 21 / Любопитно 25 3398 Шрифт:
Биляна Иванова Редактор: Биляна Иванова

Малка отломка от скала, намерена в поле в Глостършир в западната част на Англия, се оказа древен метеорит. Учените изчисляват възрастта му на 4,6 милиарда години. Това е най-старият метеорит, открит на Земята до днес.

Възрастта на самата планета е 4,54 милиарда години, което значи, че той е по-стар от самата Земя. За находката се съобщава в прессъобщение на университета в Лъфбъроу, предаде РИА Новости.

Според учените този малък камък с цвят на въглища, открит от жител на Лъфбъроу, служителят на Организацията за астрофизични изследвания на Източна Англия (EAARO) Дерек Робсън, е парче космическа отломка, останало след формирането на планетите на Слънчевата система. Смята се, че е дошъл на Земята от астероидния пояс, разположен между орбитите на Марс и Юпитер.

Продават на търг бутилка вино, отлежала в Космоса

Сега изследователи от университета в Лафбъроу, заедно с колеги от EAARO, изучават структурата и състава на метеорита, който е кръстен Уинчкомб (Winchcombe) на името на селото, близо до което е открит. Учените се надяват да намерят отговори на въпросите за процесите, които са се случили в ранната Слънчева система и, вероятно, за произхода на Земята и живота на нея.

Те използват техники като електронна микроскопия за изследване на морфологията на повърхността, както и вибрационна спектроскопия и рентгенова дифракция, които предоставят подробна информация за кристалната структура, химичните фази и молекулярните взаимодействия на веществата.

Според авторите материалът на метеорита прилича на слабо скрепен бетон, състоящ се от частици и прах, които никога не са били подложени на силни космически сблъсъци, тоест те не са участвали в образуването на протопланетни тела, пише БГНЕС.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!