70% от „Хемус“ е платена, 13% е изградена

10:15, 01 авг 21 / Политика 25 2535 Шрифт:
Цветилена Симеонова

Космическото наблюдение на дупките по пътищата в България не е шега. Това е проект, за който два пъти се одобрява поръчка. Аз съм я прекъснала за втори път тази поръчка. Компания твърди че има специални права да прихваща сигнала от спътниците, които летят над страната ни, и чрез специална технология наблюдава състоянието на пътищата. След което предложението беше да ни информират къде има дефекти. Обществената поръчка е на стойност 8 милиона лева. Смятам, че няма нужда от подобно нещо. В регионалното министерство ежедневно постъпват сигнали от граждани и от медиите и можем да правим това наблюдение напълно безплатно. Това заяви в пред Нова телевизия служебният министър на регионалното развитие архитект Виолета Комитова.

Регионалният министър коментира и обвинението на бившия премиер Бойко Борисов, че финансовият министър е „взел пари от строежа на АМ „Хемус” и ги е написал като излишък”. По думите ѝ в АПИ е имало пари, които били предвидени за целево изграждане на скоростния път.

До прокуратурата: от АПИ възложили договори за 2,9 млн. лева, без да ги имат

„По време на служебното правителство бюджета правеше трансформации, за да осигури средства месец по месец за пенсионерите, тъй като беше недопустимо тези надбавки да се спрат. Трябваше да се осигурят и пари за медиците на първа линия. Нямаше възможност да се актуализира бюджета заради липса на Народно събрание, търсеха се свободни средства, които към момента не са необходими по тяхното предназначение, за да се решават други социални проблеми. Такъв е случаят с парите, предназначени за АМ „Хемус”. Както вече знаете, там има 70 процента предварително дадени пари, а е изпълнено строителство – около 13 на сто. Тоест, там може да се строи и без тези пари, тъй като средствата вече са дадени авансово”, обясни Комитова.

„При бюджет от 382 милиона лева чрез допълнителни задания АПИ възлага допълнителни ремонтни дейности за 2,9 милиарда лева, които са разделени в две календарни години. Възниква въпросът защо в област, в която имаме нужда от много текущи ремонти на пътища, възлагаме толкова много дейности без да имаме финансиране. Има парадокс при АМ ”Хемус” – там няма фронт за строителство по Лот 4, 5 , 6, 7, 8 и 9, но сме дали предварително средствата. А при текущите ремонти е точно обратното  - има фронт за строителство, но няма пари. Този начин на управление е най-големият парадокс. С парите от „Хемус” е могло да си осигурим пари за текущите ремонти”, посочи регионалният министър.

АПИ с нов временен шеф

По думите ѝ всички фирми, занимаващи се с текущ ремонт, са спечелили договорите чрез обществена поръчка. „Възлагани са дейности, които не е могло да бъдат обезпечени финансово. Фирмата има договор, примерно за 20 милиона лева да поддържа пътищата на Пловдив за пет години. Същевременно получава допълнително задания на хвърчащи листи за още 200 милиона лева за допълнителни ремонти. Но тези срдтсва не са разрешени по договора за обществената поръчка“, посочи Комитова. И допълни: „Отговор на въпроса защо е правено това трябва да дадат бившите ръководители на АПИ и регионалното министерство“.

 

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама